Gobernu frantsesak AHT linea berrien proiektuen kostu izugarriari aurre
egiterik izango ote duen zalantza agertu zuen atzo Jerome Cahuzac Aurrekonturako
estatu-idazkariak. Egun mahai gainean dauden 14 proiektuetatik batzuk bertan
behera uzteko aukera aipatu zuen.
Aurreko UMPko Gobernuari «nola finantzatu inondik inora
zehaztu gabe, sekulako kostua duten proiektuak aurreikusi» izana aurpegiratuta,
Aurrekontuetarako estatu-idazkari Jerome Cahuzacek hautsak harrotu ditu France2
telebista kateari egindako adierazpenekin.
Izan ere, AHTren linea berriak eraikitzeko egun mahai gainean dauden hamalau
proiektuetako batzuk bertan behera gera litezkeela aipatu zuen. Proiektu horiek
2020rako amaituta beharko lukete, baina horiek gauzatzeko behar den dirutza
(260.000 milioi euro) nondik atera da arazoa.
Aurrekontuak orekatu beharra dagoela nabarmenduta, Kontuen Auzitegiak
egindako gomendioak bere egin zituen Cahuzacek eta AHTren proiektu batzuk
baztertzearen alde azaldu zen. Alta, ez zuen zehaztu zeintzuk izango
liratekeen.
Lehentasuna zalantzan
Hasteko, bederen, ministroak ez du lehentasunezkotzat jotzen egun dauden
lineak luzatzea: «Soilik denbora apur bat irabaztearren linea hau edo bestea
luzatzea edota bigarren mailako trenbide sarea konpontzea eta mantentzea, bi
horietatik zer den egokiago galdetu beharko genioke geure buruari, batez ere,
bigarren mailako sareko garraioa askoz ere gehiago erabiltzen dela kontuan
hartuta».
Adierazpen horien arabera, Bordele eta Hendaia arteko linea berria zalantzan
izan liteke, nahiz eta ardatz Atlantikoan kokatuta egonik, Europak
lehentasunezko proiektuen artean sartu zuen.
Cahuzacek kontu-ikuskaritza eskatu du «zer den beharrezko eta zer ez jakiteko
eta zer ordaindu dezakegun eta zer ez argiki zehazteko». Horren ondotik jakingo
da proiektuak bazterrean geratuko diren ala ez.
AHTren aurkako talde eta hainbat hautetsik pozik hartu dituzte ministroaren
iragarpenak. Christine Bessonart Senpereko auzapezak, esaterako, «finantza
arazoengatik bada ere, Estatua zentzuz jokatzen» hasi dela nabarmendu du. Ildo
beretik, CADEko Pantxo Teillerrek ere «asmo horiek bide onetik» doazela
goraipatu du.
Alain Rousset Akitaniako presidenteak (PS), berriz, ez du adierazpenik egin
izan nahi. Bere iritzia soilik erabaki finkoak hartzen direnean jakinaraziko
duela iragarri du AHTren bultzatzaile sutsuak. Hala eta guztiz ere, Garraio
ministroari berehalako hitzordua eskatu dio.
ahtgelditu.org
No hay comentarios:
Publicar un comentario